خبر سازان

نحوه استفاده از کاپ قاعدگی


اگر علاقه مند به استفاده از کاپ قاعدگی هستید، با متخصص زنان خود صحبت کنید. در اینجا ما نکات مهم در استفاده از کاپ قاعدگی را به شما خواهیم گفت. اگرچه می توانید هر یک از مارک ها را به صورت آنلاین یا در اکثر فروشگاه ها خریداری کنید، ابتدا باید اندازه مورد نیاز خود را بدانید. اکثر برندهای فنجان قاعدگی نسخه های کوچک و بزرگ را می فروشند.

برای تعیین اندازه مناسب فنجان قاعدگی برای شما، شما و پزشکتان باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

سن شما
طول دهانه رحم شما
چه جریان سنگینی داشته باشید یا نه
سفتی و انعطاف پذیری فنجان
ظرفیت فنجان
قدرت عضلات کف لگن شما
اگر از طریق واژینال زایمان کرده اید
معمولاً برای زنان کمتر از 30 سال که زایمان طبیعی نداشته اند، فنجان های قاعدگی کوچکتر توصیه می شود. سایزهای بزرگتر اغلب برای زنانی که بالای 30 سال سن دارند، زایمان طبیعی داشته اند یا قاعدگی سنگین تری دارند، توصیه می شود.

قبل از گذاشتن فنجان قاعدگی
وقتی برای اولین بار از فنجان قاعدگی استفاده می کنید، ممکن است احساس ناراحتی کنید. اما "چربی دادن" فنجان می تواند به صاف کردن این فرآیند کمک کند. قبل از گذاشتن فنجان، لبه آن را با آب یا یک روان کننده مبتنی بر آب (روان کننده) چرب کنید. قرار دادن فنجان قاعدگی خیس بسیار راحت تر است.

چگونه در فنجان قاعدگی خود قرار دهید
اگر می توانید یک تامپون بگذارید، قرار دادن فنجان قاعدگی نسبتا آسان است. برای استفاده از فنجان فقط این مراحل را دنبال کنید:

دست های خود را کاملا بشویید.
روی لبه فنجان آب یا روغن پایه آب بمالید.
فنجان قاعدگی را محکم از وسط تا کنید و آن را در یک دست بگیرید و لبه آن رو به بالا باشد.
فنجان را، لبه بالا، وارد واژن خود کنید، مانند یک تامپون بدون اپلیکاتور. باید چند اینچ زیر دهانه رحم شما قرار گیرد.
هنگامی که فنجان در واژن شما قرار گرفت، آن را بچرخانید. فنر باز می شود تا یک مهر و موم هوابند ایجاد کند که نشت را متوقف کند.
اگر فنجان قاعدگی را به درستی وارد کرده باشید، نباید فنجان قاعدگی خود را احساس کنید. همچنین باید بتوانید بدون افتادن فنجان حرکت کنید، بپرید، بنشینید، بایستید و سایر فعالیت های روزمره را انجام دهید. اگر در گذاشتن فنجان مشکل دارید، با پزشک خود صحبت کنید.

چه زمانی فنجان قاعدگی خود را بیرون بیاورید
بسته به اینکه جریان خونتان زیاد است یا خیر، می توانید 6 تا 12 ساعت از کاپ قاعدگی استفاده کنید. این بدان معناست که می توانید از یک فنجان برای محافظت در طول شب استفاده کنید.

همیشه باید فنجان قاعدگی خود را با علامت 12 ساعت حذف کنید. اگر قبل از آن پر شد، برای جلوگیری از نشتی باید آن را زودتر از موعد تخلیه کنید.

چگونه فنجان قاعدگی خود را بیرون بیاوریم
برای بیرون آوردن فنجان قاعدگی، کافی است این مراحل را دنبال کنید:

دست های خود را کاملا بشویید.
انگشت اشاره و شست خود را داخل واژن قرار دهید. ساقه فنجان را به آرامی بکشید تا بتوانید به پایه برسید.
پایه را فشار دهید تا مهر و موم آزاد شود و به سمت پایین بکشید تا فنجان جدا شود.
پس از بیرون آمدن، فنجان را در سینک یا توالت خالی کنید.
مراقبت های بعد از فنجان
فنجان های قاعدگی قابل استفاده مجدد باید قبل از قرار دادن مجدد در واژن شسته و تمیز شوند. فنجان شما باید حداقل دو بار در روز خالی شود.

فنجان های قاعدگی قابل استفاده مجدد بادوام هستند و با مراقبت مناسب می توانند از 6 ماه تا 10 سال دوام بیاورند . لیوان های یکبار مصرف را پس از برداشتن دور بیندازید.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۰/۱۳
جواد هاشمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی