خبر سازان

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

جمعه, ۹ آبان ۱۳۹۹، ۰۶:۵۹ ب.ظ

خرید اسکلت مرغ و گوسفند رونق گرفته است

نوسانات و افزایش قیمت مرغ و گوشت قرمز باعث شده است که اسکلت مرغ و گوسفند وارد سفره برخی از مردم شود. حالا آنها به جای مرغ ۲۷ هزار تومانی یک کیلو اسکلت مرغ را ۴ هزار تومان می‌خرند. پشت ویترین با ماژیک آبی نوشته است: «اسکلت مرغ بسته یک کیلویی 4 هزار تومان» فروشنده می‌گوید مشتری‌های اسکلت زیاد شده‌اند. معمولا هم برای مصرف شخصی می‌خرند.او در پاسخ به پرسش‌های کنجکاوانه برخی از مشتریان که تصور می‌کنند اسکلت‌ها را فقط برای غذای سگ و گربه می‌فروشند، می‌گوید: «اینطور نیست، واقعیت این روزهای اقتصاد کشور حکایت دیگری است.»حکایت مردمی که قدرت خریدشان به شدت پایین آمده و حالا به جای گوشت، اسکلت مرغ و گوسفند را ترجیح می‌دهند. فروشنده در ادامه حرف‌هایش می‌گوید: «دیگر این روزها طبیعی شده، اسکلت‌ها را می‌برند و با آن سوپ درست می‌کنند یا هم خورش‌ را طعم‌دار می‌کنند!»«قیمت یک بسته اسکلت گوسفند 15 هزار تومان است، اسکلت گاو هم 10 هزار تومان» این را فروشنده به مرد میانسالی می‌گوید و توضیح می‌دهد که چطور می‌توان از آن استفاده کرد.آن سو مرد سالخورده‌ای می‌گوید: «اینها قبلا دور انداختنی بوده الان با این گرانی وارد لیست خرید شده!» اگرچه هیچ گوشتی به این اسکلت‌ها نیست، اما به گفته فروشندگان حداقل طعم گوشت که می‌دهد.مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی هم در واکنش به این موضوع به تجارت‌نیوز می‌گوید: « متاسفانه درست است که وقتی گرانی باشد توان خرید مردم هم کم است. در حال حاضر بازار مرغ هم به دلیل کمبود خوراک دام و طیور به چالش خورده اما اخیرا برای پایین آمدن قیمت تمهیداتی شده است.»او می‌گوید: «اگر فکری به حال نهاده‌های دامی نشود همچنان این وضعیت ادامه دارد و اگر قیمت به زور دستور و بخشنامه پایین بیاید چهار روز  قیمت به صورت مسکنی پایین می‌آید ولی باز نرخ بالا می‌رود.»
 

صف مرغ در میادین میوه و تره‌بار
از خرید و فروش اسکلت مرغ و گاو و گوسفند در قصابی‌های سطح شهر که بگذریم، این روزها مردم برای خرید مرغ ارزان‌تر یا به اصطلاح تنظیم بازاری صف‌های طولانی در میادین میوه و تره‌بار بسته‌اند آن هم فقط برای ۴هزار تومان قیمت کمتر.قیمت هرکیلوگرم مرغ در تهران حالا به حدود ۲۴ هزار تومان رسیده است و در میادین مرغ کیلویی ۲۰ هزار تومان فروخته می‌شود.صف‌های طولانی در میادین میوه و تره بار حکایت غریبی است از بازارگوشت و مرغ در این روزها. میان این صف اما کسانی هم هستند که برای خرید مرغ و گوشت نیامدند، آنها به دنبال خرید ضایعات مرغ هستند. ضایعاتی که بعد از پاک کردن و قطعه قطعه کردن مرغ روی پیشخوان مغازه‌ها می‌ریزند. قسمت‌هایی مثل پا و سنگدان مرغ و اسکلت گوسفند و گوساله.

 پای مرغ محبوب‌ترین ضایعات گوشت و مرغ
قیمت یک بسته 350 گرمی پای مرغ در میدان میوه و تره بار 10 هزار و 800 تومان است. این در حالی است که به گفته یکی از فروشندگان، این قیمت نسبت به مردادماه 5 هزار تومان بیشتر شده است.فروشنده می‌گوید پا و سنگدان مرغ خریدار زیادی دارد و همه را سریع می‌خرند. اینجا یک بسته 350 گرمی سنگدان را 12 هزار و 800 تومان می‌فروشند. یک بسته 900 گرمی گردن مرغ هم با قیمت 10 هزار و 800 تومان کم خریدار ندارد. اگرچه همین گردن مرغ در مرداد ماه 8 هزار و 200 تومان بود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۹ ، ۱۸:۵۹
جواد هاشمی
شنبه, ۳ آبان ۱۳۹۹، ۰۹:۰۶ ق.ظ

آمار کرونا همچنان بالا میرود

متخصصان بیماری های گرمسیری و عفونی گفتند: "کرونا هنوز هم یک ویروس وحشی بسیار مسری است. رفتار آن غیرقابل پیش بینی است و ممکن است به بدن و سن انسان آسیب جدی برساند. برای آن اهمیتی ندارد و افراد پیر و جوان را تحت تأثیر قرار می دهد. وی گفت: موارد جدید آنفولانزا وجود دارد ، ویروس در حال شیوع است ، متأسفانه مراسم تاج گذاری نسبت به قبل جدی تر است و افراد درگیر آن هستند. "دکتر میثم یوسفی در مورد شیوع آنفولانزا در ابتدای فصل سرما صحبت کرد. بیمارستان کرمان بیشترین انرژی خود را به بیماران کرون اختصاص می دهد و ما نگران هستیم که با این اپیدمی آنفلوانزا ، مردم به مشکل بخورند.
یوسفی با تأکید بر اینکه باید اصول پیشگیری از بیماری کرونر قلب رعایت شود ، از جمله فاصله اجتماعی ، ماسک زدن و شستن مکرر دست ها ، ادامه داد: این موارد باعث کاهش شیوع آنفلوانزا نیز شده است. امیدواریم که افراد حداقل یک بیماری جدید به تاج منتقل کنند. این مشکلات تعداد کارکنان درمان را دوچندان کرده است. این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: در بحث درمان کرونا ، هیچ اتفاق خاصی رخ نداد و درمان هنوز بیشتر پرستاری است و هیچ دارو و واکسن قطعی برای تاج وجود ندارد. "پزشکی کرمان" وی با تأکید بر اینکه پیروی از توصیه های بهداشتی بهترین راه برای جلوگیری از شیوع ویروس و کاهش شیوع بیماری است ، اظهار داشت: امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی تعداد بیماری ها را کاهش دهیم و سلامت شرکت کنندگان را حفظ کنیم و از بار بیماری بکاهیم. وی هنگام صحبت در مورد تغییرات ویروس کرونا گفت: "ما می توانیم آنفلوانزا را کنترل کنیم. ویروس کرونا ویروس وحشی بسیار مسری است. رفتار آن غیرقابل پیش بینی است و به بدن و سن انسان آسیب جدی می رساند." مهم نیست ، جوانان و افراد مسن را درگیر می کند. این متخصص بیماری های عفونی انسانی گفت: خوشحال کننده است که کرونا در سنین جوانی عوارض کمتری را نشان می دهد ، اما ویروس همچنان در حال گسترش است ، بنابراین بیماری کرونر قلب برای سومین بار تشخیص داده شده و حتی عود کرده است. "سرانجام ، من می خواهم مردم این موضوع را مشاهده کنند تا بتوانیم کل زمستان را با کمترین ضرر و زیان سپری کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۹ ، ۰۹:۰۶
جواد هاشمی
پنجشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۳۵ ب.ظ

چگونه درد کلیه را درمان کنیم

درد کلیه می تواند به دلیل آسیب دیدگی ، عفونت ، سنگ یا التهاب در کلیه شما باشد. اغلب این احساس درد مبهم در قسمت فوقانی کمر یا پهلو ، معمولاً فقط در یک طرف بدن شما است.[1]هدف تشخیص و درمان علت اصلی درد است ، بنابراین بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. در این بین ، با استفاده از داروهای ساده یا داروهای ساده درد خود را تسکین دهید.

 



هیدراته بمانید. هنگام درد کلیه مایعات زیادی بنوشید. اگر درد به دلیل عفونت باشد ، آب ممکن است به دفع باکتری کمک کند. هیدراته ماندن همچنین می تواند به جلوگیری از سنگ کلیه کمک کند. به طور کلی ، مردان باید روزانه حدود 13 فنجان آب و مایعات دیگر (حدود 3 لیتر) و زنان باید 9 فنجان (2.2 لیتر) بنوشند.[2]آب ، آب و چای به سمت مایعات شما می رود. نوشیدن آب قره قاط ممکن است یک روش طبیعی برای دفع کلیه ها باشد.

  • مصرف کافئین و الکل را محدود کنید. اینها نباید قسمت عمده ای از مایعات روزانه شما را تشکیل دهند.



یک بسته حرارتی اعمال کنید. برای به حداقل رساندن درد ، از پشت گرمکن ، شکم یا شکم خود استفاده کنید. این امر دلیل اصلی درد کلیه شما را درمان نمی کند ، اما می تواند شما را راحت تر کند. همچنین می توانید در حمام یا دوش آب گرم غوطه ور شوید.

 



داروی ضد درد بدون نسخه را که حاوی استامینوفن است مصرف کنید. داروهای ضد درد OTC می توانند به کاهش درد کلیه کمک کنند. از داروی ضد درد مناسب استفاده کنید - از محصولات حاوی استامینوفن مانند Tylenol استفاده کنید. سایر داروهای ضد درد OTC می توانند به کلیه ها آسیب برسانند. در صورت تردید ، از مصرف دارو یا بی خطر بودن پزشک یا پزشک خود مطلع شوید.

  • از محصولات آسپرین دور باشید.
  • بیشتر داروهای ضد درد برای استفاده کوتاه مدت است. اگر درد شما مزمن است (طولانی مدت) در مورد مدیریت درد با پزشک خود مشورت کنید. محصولات استامینوفن OTC هنوز ممکن است مناسب باشند.
  • داروهای ضد درد OTC اغلب می توانند برای درمان درد خفیف ناشی از بیماری کلیه پلی کیستیک ، یک اختلال ارثی که باعث درد مزمن کلیه و همچنین فشار خون بالا می شود ، استفاده شوند.



آب لیمو بنوشید. برخی از افراد آب لیمو را برای تسکین درد کلیه در ارتباط با سنگ کلیه پیدا می کنند ، و حتی نشان داده شده است که به عنوان پیشگیری کننده از سنگ کلیه به خوبی عمل می کند. زیرا لیمو حاوی اسید سیتریک است که به پوشاندن سنگ کمک کرده و از بزرگتر شدن آنها جلوگیری می کند. با نوشیدن چهار اونس آب لیمو در روز (رقیق شده در آب) یا با نوشیدن 32 اونس لیموناد در روز می توانید از مزایای اسید سیتریک استفاده کنید.[5]

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آبان ۹۹ ، ۲۳:۳۵
جواد هاشمی
پنجشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۳۳ ب.ظ

چگونه زنان را خوشحال کنیم ؟

تعداد کمی از مردان با راههای خوشحال کردن زنان آشنا هستند. دانستن اینکه برای ذوب شدن قلب یک زن چه باید بگویید و چه کاری انجام دهید ، به معنای گوش دادن ، اعتماد به غریزه خود و شناختن زن خود از درون است. در این مقاله ، برخی از راه هایی که می تواند باعث ذوب شدن یک زن شود را یاد خواهید گرفت. شما جذاب ترین مرد زندگی او باقی خواهید ماند و به او احساس احساسی را به همان اندازه که ممکن است احساس کنید.

سایت همسر تایم روش های خوشحال کردن زنان را در اینجا آموزش می دهد.

 

با او فوق العاده رفتار می کنم

 

  1. 1

    ابتکار عمل را در پیش بگیرید تا به او کمک کنید. نقش های تعیین شده جنسیتی را در خانه خود کنار بگذارید و کار را به طور مساوی توزیع کنید. [1] وقتی ساکن شدید و عشق خود را با هم لانه کردید ، در اینجا چند روش برای ذوب شدن زن در زندگی وجود دارد:

    • صبحانه او را در رختخواب صبحانه درست کنید. همچنین می توانید صبحانه یا شام را برای کل خانواده بپزید. اگر قبلاً به طور منظم برای خانواده غذا نمی پزید ، این کار را به یک روال عادی تبدیل کنید. همچنین. بدانید غذاهای مورد علاقه او چیست وقتی با هم به خرید مواد غذایی می روید ، آنها را به عنوان بازتاب خودکار به سبد خرید اضافه کنید. شما لرزها را از ستون فقراتش پایین خواهید فرستاد!
    • کارها را انجام دهید بدون اینکه از شما خواسته شود. مراقب جاروبرقی ، حیوانات خانگی یا شمع ظروف داخل سینک ظرفشویی باشید. وسایل شکسته اطراف خانه را تعمیر کنید.
    • یک روز از بچه ها مراقبت کنید. آنها را بیرون آورده و فرسوده کنید تا خسته به خانه بیایند و نمی خواهند او را آزار دهند! یا اینکه به او لذت خاصی ببخشد که یک روز کامل با آنها را بازی کند و در خانه به آنها غذا بدهد ، به او اجازه دهید فقط آرام بنشیند و از صدای خنده و لذت بچه هایش در تمام روز لذت ببرد. این ترکیبی که قطعاً قلب او را ذوب خواهد کرد: شما از بچه ها مراقبت می کنید در حالی که آنها از شادی می خندند.
    • وقتی بیمار است از او مراقبت کنید. وعده های غذایی مخصوص تهیه کنید ، نامه های او را بیاورید ، بالش های خود را بالا ببرید ، پشت او را بمالید ، دما را "کاملاً مناسب" بگیرید ، فیلم های مورد علاقه خود را اجاره کنید و اگر بچه دارید ، به او بگویید نگران نباشد زیرا شما مراقب همه چیز هستید.
    • هنگامی که او خسته است ، یک حمام گرم با چیزی که در آن آب معطر است انجام دهید ، یا یک ماساژ آرامش دهید. اگر جای دیگری به خواب رفت او را به رختخواب ببرید.
2

یک هدیه دهنده خلاق باشید. هدیه هایی که ماهیتی منحصر به فرد و متفکرانه دارند ، روشی دوست داشتنی برای گفتن خاص بودن او به اوست. [2]

  • در ابتدای رابطه هدایای سنتی مانند حیوانات شکم پر ، ژاکت یا پیراهن ژاکت یا یک جواهر به آنها بدهید. بعد از اینکه مدتی با هم بودید ، کمی شخصی تر کردن را شروع کنید تا او بفهمد با او دوست هستید.
  • هدیه را سفارشی کنید. به عنوان مثال ، می توانید پیام خاصی را روی لیوان ، تی شرت یا دستبند بنویسید. سپس ، به او یک کارت یادداشت بدهید که در آن نوشته شده باشد ، "من می خواهم شما بدانید که من از همه کارهایی که انجام می دهم قدردانی می کنم. من احتمالاً باید بیشتر به شما بگویم. من فکر می کنم شما بسته کامل هستید. بنابراین من این دستبند را به شما می دهم تا نشان دهم چگونه من از تو قدردانی می کنم ، "او ذوب خواهد شد.
  • فقط اولین دسته گل را که گل فروشی پیشنهاد کرده خریداری نکنید. از انتخاب خود صرف نظر کنید و یا گلهایی را که می دانید او را دوست دارد انتخاب کنید و یا گلهای کمتری مانند بنفشه یا فریزیا را پیدا کنید. شما همچنین می توانید گل های وحشی را انتخاب کنید و خودتان به او بدهید - او قطعاً ذوب می شود.
  • شکلات های دست ساز را از یک فروشگاه شکلات صنعتگری که سخت پیدا می شود انتخاب کنید. یا اگر در این کار مهارت دارید ، همه کارها را انجام دهید و آنها را خودتان بسازید! [3]
  • سالگردهای خود را بخاطر بسپارید و روشهای منحصر به فردی برای بزرگداشت آنها ترتیب دهید. و قبل از او با ذکر یک سالگرد آینده صورتی او را قلقلک دهید !
  1. 3

    چیزهایی بگویید که زنان را ذوب می کند. گفتن مواردی که باعث ذوب شدن او می شود به این بستگی دارد که چه کسی است و چقدر او را می شناسید. اگرچه یک فرمول متناسب با همه موارد پیدا نخواهید کرد ، یک جعبه ابزار پر از چیزهای شیرین داشته باشید که بتوانید از آنها استفاده کنید تا زمانی که کمی بهتر او را بشناسید. در اینجا برخی از شما ممکن است بخواهید امتحان کنید: [4]

    • شوخ طبعی او را تصدیق کنید به او بگویید که شما را می خنداند.
    • از او بپرسید "روزت چطور بود؟" جای تعجب است که چند بار مردم این زیبایی ساده را فراموش می کنند. با این حال ، این معنی زیادی دارد زیرا به او دعوت علنی می کند تا در مورد خودش صحبت کند. در مورد شغل وی یا در مورد روز پرورش فرزندان خود س specificالات خاصی بپرسید.
    • اگر چند روز از هم دور نبودید ، به او بگویید دلت برای او تنگ شده است. چیزی مانند: "نمی توانم صبر کنم تا شما را ببینم ؛ احساس می کنید از زمانی که با هم هستیم یک ابدیت گذشته است."
    • اگر اخیراً در بخش عاشقانه موضوعات کمی برجسته شده اند ، به او بگویید: "عزیزم ، من می خواهم رابطه عاشقانه را در زندگی خود افزایش دهم."
    • به او بگویید هیچکس مثل او نیست. او بی نظیر است و هیچ کس در دنیا به اندازه او برای شما مناسب نیست. هرکسی دوست دارد به او گفته شود چقدر خاص است. اگر او احساس ناامنی می کند ، انجام این کار به عنوان یک مقوی خاص به شما کمک می کند. هنگامی که آماده خواستگاری می شوید ، به او بگویید: "من نمی توانم صبر کنم تا هر لحظه از زندگی خود را با شما سپری کنم.

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آبان ۹۹ ، ۲۳:۳۳
جواد هاشمی