خبر سازان

۱۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

دو فیلم "درباره الی" و "جدایی نادر از سیمین" به کارگردانی "اصغر فرهادی" در فهرست 100 فیلم برتر غیر انگلیسی زبان در تاریخ سینما قرار گرفتند.
دکتر مولی پنینگتون در مطالعات انتقادی و فرهنگی با محوریت فیلم و سیاست از دانشگاه پیتسبورگ ، لیستی از فیلمهای برتر دنیا در این زمینه را با استفاده از داده های جمع آوری شده توسط مجله استکر در فیلمهای بین المللی گردآوری کرده است. شرط حضور فیلم ها در لیست این بود که کارگردان غیر آمریکایی باشد و زبان اصلی چیزی غیر از انگلیسی باشد. دو فیلم درباره الی و جدایی نادر از سیمین توسط اصغر فرهادی به همراه شاهکارهای کارگردانانی همچون اینگمار برگمان ، آن را در این لیست قرار دادند. درباره الی چهارمین فیلم فرهادی است که در سال 2009 تولید شده است. این فیلم داستان روابط طبقه متوسط ​​ایران را روایت می کند. درباره الی جایزه خرس طلایی بهترین کارگردانی در 59مین جشنواره بین المللی فیلم برلین را کسب کرد. این فیلم در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر نامزد 10 جایزه شد و سیمرغ بلورین جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد. درباره الی همچنین در 82 فیلم جوایز اسکار بهترین نماینده ایران در بخش بهترین فیلم زبان خارجی بود. جدایی نادر از سیمین پنجمین فیلم اصغر فرهادی است که در سال 2012 جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان را از آن خود کرد. این درام 123 دقیقه ای داستان طلاق یک زوج طبقه متوسط ​​و مشکلات ایجاد شده توسط استخدام یک پرستار برای مراقبت از پدر بیمار را روایت می کند. جدایی نادر از سیمین ، علاوه بر دریافت اسکار ، در سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم. برلین همچنین برای بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر زن جایزه خرس طلای بهترین تصویر و جایزه خرس نقره را گرفت. این فیلم همچنین برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران برای یک فیلم اسکار بهترین فیلمنامه معرفی شد. City of God (2002) به کارگردانی فرناندو م لس rles؛ آیدا (2013) توسط پاول پاویلیکوفسکی ، پرسونا (1966) و توت فرنگی وحشی (1957) توسط اینگمار برگمان ، چشم های بی سیم (1960) توسط جورج فرانو ، سولاریس (1962) آندری تارکوفسکی ، زندگی دیگران (2006) توسط فلورین هنکل فون دونرسارک و Roma (2018) به کارگردانی Afonso Cuar ون n شاهکارهای دیگری در این لیست هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۹ ، ۰۰:۱۳
جواد هاشمی
جمعه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۲ ق.ظ

قبرستان جدید تهران کجاست ؟

مدیران بارها گفته اند که سرمایه به یک قبرستان جدید احتیاج دارد و هر بار که آنها مکان جدیدی را نامگذاری می کنند. اما این بار ، یکی از اعضای شورای شهر تهران می گوید: "ما 5 امتیاز را انتخاب کردیم و تأکید می کنم که این نقاط در جنوب تهران نیستند و به زودی مکان آنها اعلام می شود."
حسن خلیل آبادی ، عضو شورای شهر تهران گفت: "کمیته محیط زیست شورای شهر درباره ساخت یک قبرستان جدید بحث کرده است و ما مناطقی را برای ساخت یک قبرستان جدید در حال شناسایی هستیم. وی تصریح کرد: این گورستان جدید باید دارای دسترسی حمل و نقل باشد و به گفته وی مطالعات قبلی در این زمینه در حال انجام است: بنابراین می توان در شرق و غرب تهران قبرستان های جدیدی ایجاد کرد که این بخشی از برنامه های شورای شهر است. در جنوب تهران بهشت ​​زهرا داریم و در شمال از ورودی ها از شرق و غرب استفاده می کنیم.
به گفته معاون شورای شهر ، قبرستان های جدید باید به مراکز اصلی حمل و نقل وصل شوند و همچنین باید به مترو نیز دسترسی داشته باشید. تحقیقات لازم است و باید ساختارهایی مانند بهشت ​​زهرا در گورستانها وجود داشته باشد. ناهید خداکارامی ، مشاور شورای شهر تهران و رئیس کمیته بهداشت نیز در این رابطه می گوید: "در یافتن این گورستان پیشرفت خوبی حاصل شده است." من 5 امتیاز را انتخاب کرده ام و تأکید می کنم که این نقاط در جنوب تهران نیستند و به زودی مکان آنها اعلام می شود. هنگامی که بهشت ​​زهرا ساخته شد ، بسیاری از قبرستان های محلی فعالیت کردند ، اما پس از مدتی آنها از کار خود متوقف شدند و تنها گورستان رسمی ، بهشت ​​زهرا شدند. قبرستانی با مساحت 750 هکتار که به خودی خود یک شهر محسوب می شود.
احمد مسکجامعی ، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نیز می گوید: "بهشت زهرا فقط قرار بود 25 سال کار کند. اما اکنون او 50 سال دارد.
وی ادامه داد: بررسی قبرستان های تهران باید جدی گرفته شود. واقعیت این است که امروز این توانایی دارای مشکلاتی است و در ساختار جدید بهشت ​​زهرا دیگر بهشت ​​زهرا نیست که پنجاه سال پیش وجود داشته و کارکردهای ملی را به دست آورده است. بنابراین ، خوب است که در مورد چیدمان این قبرستان فکر کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۹ ، ۰۰:۱۲
جواد هاشمی
جمعه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۰ ق.ظ

کدام اختیارات رهبر کره شمالی واگذار شد؟

سرویس اطلاعاتی کره جنوبی می گوید ، رهبر کره شمالی ، کیم جونگ اون برخی از اختیارات خود را به خواهرش کیم یو جونگ واگذار کرده است. خبرگزاری Yonhap کره جنوبی به نقل از آژانس اطلاعاتی کره جنوبی نوشت: رهبر کره شمالی برخی از این اختیارات را به دیگر مشاوران نزدیک خود واگذار کرده است. کیم جونگ اون خواهر کوچکتر کیم جونگ اون است که دارای مقام ارشد در رهبری کره شمالی است. گفته می شود که وی بسیار نزدیک پدر بوده است و پدرش همواره به دلیل علاقه به سیاست و شعور بالا از او به عنوان یک کودک تمجید می کرده است.
هرگاه وضعیت رهبری کره شمالی مبهم شود ، نام وی به عنوان جانشین احتمالی برادرش پیشنهاد می شود. رهبر کره شمالی گفته است که این اقدام اقدامی برای "کاهش استرس کیم جونگ اون بر حاکمیت و اجتناب از مسئولیت ناکامی ها" است. سرویس اطلاعاتی کره جنوبی گفته است که رهبر کره شمالی "هنوز قدرت مطلق دارد" اما اخیراً برخی از مقامات خود را به وی واگذار کرده اند.
آژانس اطلاعاتی کره جنوبی می گوید این بدان معنا نیست که جانشین احتمالی کیم جونگ اون منصوب شده است یا این کشور در حال حاضر توسط جانشین وی اداره می شود. - جو ، نایب رئیس حزب کارگران کره و معاون رئیس کمیسیون قدرتمند امور داخلی و کیم توک هان که اخیراً نخست وزیر کره شمالی شد نیز مسئولیت های رهبری را بر عهده گرفته اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۹ ، ۰۰:۱۰
جواد هاشمی
جمعه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۹ ق.ظ

تعارف در ایران

من فکر نمی کنم که در جهان یک ملت مانند کشور ما وجود داشته باشد. همه ما می گویم با ما راحت باشید ، ما آدم تعارف نیستیم ، اما خود این کلمه تعارف است.
مجید ابهری؛ این کارشناس امور اجتماعی در روزنامه آفتاب یزد نوشت: فکر نمی کنم یک ملتی در جهان وجود داشته باشد که ما را به همان اندازه تعارف کند و تعارف کند. همه ما می گویم با ما راحت باشید ، ما آدم تعارف نیستیم ، اما خود این کلمه تعارف است.
هنگام ورود و خروج از خانه یا محل دیگر ، چند دقیقه از وقت خود را صرف گفتن "شما این کار را می کنید" می کنیم ، اما در خیابان ها و معابر ، آنها با چنین اتومبیل به یکدیگر حمله می کنند و راه را برای یک هموطن مسدود می کنند که مغولان این کار را نکردند. ما همچنین با قفل فرمان یا میله های ویژه به زندگی آمدیم. واقعاً ، در کجای دنیا چوب چوبی برش خورده ، خطرناکتر از اسلحه است که در خیابانها و چهارراه ها فروخته می شود؟
و هک سی دی ، یعنی سرقت و سرقت سایبری ، در معابر ارزان و به وفور ارائه می شود و انواع چاقو و چاقو و چاقو شبیه آدامس در پیاده روها ارائه می شود؟ ماندن؛ موضوع تعارف است و بنده ، خدمتگزار و بنده هر روز و ساعت مانند آب نبات رد و بدل می شویم ، اما همین خدمتگزاران و خدمتگزاران حاضر نیستند ماشین خاموش شده را سیلی بزنند و از وسط خیابان عبور کنند. از همه بدتر اینکه ، روی میز یا سفره سفره ، میل به غذا با انواع ادویه جات ترشی جات مصرف می شود ، از مرگ خود ما و زندگی فرزندانمان و نامهای مبارک به ستارگان آسمان ، تا ما را به دلیل انفجار نزدیک تر کند. اضافی.
گرچه شاعر گفت: "با ایجاد این بار ، شما سلام و صلح را به سخنان غلامان خود می فروشید" ، اما ما هنوز به کسی که تا چند لحظه قبل برده و برده بودیم ، توجهی نمی کنیم تا از فاصله خود فاصله بگیریم. از ما او را با توهین یا غیبت و تهمت های دروغین اخراج می کنیم. در جامعه ای که ملاک تمایز دوست از دشمن کلمات و زبان است؛ تشخیص دشوار و خیانت و دروغ رایج است. کسی که اهل شعله ور و قربانی خیرات نیست ، از رشد و کاروان دوستان عقب می ماند.
فرزندان خود را از کودکی به صداقت و رفتار بیاموزید و درمورد دیگران به خصوص نزدیکان خود شایعه نکنید ، زیرا ممکن است همین فرد چند دقیقه یا چند روز بعد وارد خانه ما شود و تعارف و حرفه های معمول آغاز می شود. بذر ریاکاری و ریاکاری از اینجا کاشته می شود. وقتی غذا می خوریم و سر سفره می مانیم ، اصرار ما به معنای عدم تمایل به خوردن میهمان است و چنین رفتارهای نفرت انگیز و آزار دهنده باید به یکباره خاتمه یابد ، و چرا چرا یکباره خانه ما نیست؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۹ ، ۰۰:۰۹
جواد هاشمی
جمعه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۸ ق.ظ

رشوه در ایران خیلی فراگیر شده

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: اگر شخصی در سیستم اداری و قضایی مرتکب رشوه ، اختلاس ، بیکار و غیره شود ، ضربات بزرگی به جامعه وارد می شود و احکام قضایی نباید بر کسانی اعمال شود که در بالاترین مقام های کشور قرار داشتند و گرفتار فساد اقتصادی و رشوه بودند. " حجت الاسلام ناصر رفیعی افزود: اگر اقتصاد یک جامعه سالم باشد ، جامعه سالم خواهد ماند ، در حالی که سوء حرام ، اختلاس ، رباخواری ، نزول ، رشوه و ... جامعه را به سمت تخریب سوق خواهد داد. غفلت در تجارت ، خرید و فروش شراب و ماشین های قمار ، مخلوط کردن رابطه جنسی خوب و بد و معرفی آن به عنوان سکس خوب ، پرداخت و گرفتن رشوه و واسطه بین رشوه دهنده و رشوه دهنده ، گی همه و همه تأثیر منفی بر جامعه دارد ، و اگر پول ممنوع است "تأثیرات منفی زیادی بر زندگی شخصی فرد می گذارد". "همه کارها با بازرسی امکان پذیر نیست ، اما باید اعتقادات را اصلاح کرد و مقامات ، قضات ، کارمندان دادگستری ، کارمندان ارشد شهرداری و بسیاری دیگر باید مراقب باشند ، خدای ناکرده." گرفتار رشوه نشوید و نام رشوه را با پول و هدایای چای توجیه نکنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۹ ، ۰۰:۰۸
جواد هاشمی
جمعه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۷ ق.ظ

افزایش قیمت موز در ایران

قیمت موز که ماه گذشته حدود 11 تا 13 هزار تومان بود ، اکنون در فروشگاه های خرده فروشی در تهران به حدود 20 هزار تومان رسیده است. افزایش قیمت که رئیس جمهور اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران در مورد آن توضیح داد.
اسدالله کارگر در این رابطه اظهار داشت: در هفته‌های اخیر قیمت موز افزایش یافته و طبق گزارشات شفاهی تا 19 هزار تومان فروخته شده است.
وی در پاسخ به این سؤال که دلیل این افزایش قیمت موز حدود 9000 تومان چیست ، گفت: "موز یک کالای وارداتی است و طبیعتاً افزایش نرخ ارز بر قیمت آن تأثیر خواهد گذاشت." همچنین دلیل ارزان بودن موز در هفته‌های اخیر این بود که فروشندگان مجبور بودند به دلیل گرما ، خریدهای قبلی خود را با بیشترین سرعت و ارزان به فروش برسانند.
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار استان تهران اضافه کرد: البته در تابستان به دلیل افزایش تنوع میوه ، موز مورد نیاز زیادی نیست و هرچه به فصول پاییز و زمستان نزدیکتر می شویم ، تقاضا را افزایش می دهد. با کاهش انواع میوه ها ، موزها افزایش می یابد. " همچنین باید اضافه کنیم که نبود مراسمی در سالن ها و غیره باعث کاهش تقاضای موز نیز شده است که البته همه این موارد در کاهش قیمت این محصول در هفته های اخیر موثر بوده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۹ ، ۰۰:۰۷
جواد هاشمی
جمعه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۶ ق.ظ

ارزش لیر این روزها چطور است ؟

نرخ ارز لیر ترکیه در حال تسریع است و رکورد های منفی جدید را تعیین می کند. این روند عواقب جدی برای اقتصاد ترکیه داشته و تا اقدام جدی بانک مرکزی ترکیه ادامه خواهد یافت.
لیر ترکیه هر روز ارزانتر می شود. ارز ترکیه پس از افت در هفته های اخیر ، این هفته رکورد های منفی جدید را تجربه کرده است.
یک دلار آمریکا با 7.40 لیر و یک یورو 8.82 لیر معامله شد. مبالغ بی سابقه.
در اوایل سال جاری ، یک دلار در بازارهای ارز ترکیه 559 لیر و یک یورو 6.67 لیر معامله شد. لیر ترکیه در همین مدت کوتاه 25 درصد از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داده است. ریزش ناشی از بیماری همه گیر ، که صنعت صنعت گردشگری ترکیه را به شدت تحت تأثیر قرار داد ، اقتصاد ترکیه را حتی سریعتر تضعیف کرده است. با کاهش ارزش لیر ترکیه ، شهروندان این کشور اکنون بر روی طلا تمرکز می کنند. این روزها بازار خرید و فروش طلا بسیار گرم شده است که برخی از شهروندان ترکیه اتومبیل های خود را برای خرید طلا فروخته اند. کل دارایی های طلا و دلار ذخیره شده در ترکیه در هفته های اخیر 15 میلیارد دلار افزایش یافته است. به حدود 220 میلیارد دلار رسید.

شهروندان ترکیه از سال 2018 ، آخرین بحران ارزی در این کشور ، دارایی های خود را به ویژه به دلار و طلا تبدیل کرده اند. طبق اعلام بانک مرکزی ترکیه ، نیمی از پس انداز این کشور به دلار و سایر ارزهای ارزشمند خارجی مانند یورو است. این نشان می دهد که مردم ترکیه نسبت به خروج این کشور از بحران ارزی امید و اطمینان زیادی ندارند.
 کاهش ارزش لیره به ویژه بر شهروندان عادی ترکیه فشار آورده است. تورم به دنبال افزایش قیمت کالاهای خارجی افزایش یافته و روند نزولی لیره را تسریع کرده است.
کارشناسان معتقدند که اقتصاد یک کشور می تواند تا حدودی از ضعف ارز بهره مند شود ، برای مثال صادرکنندگان می توانند در ازای صادرات محصولات خود لیر بیشتری دریافت کنند. صنعت گردشگری همچنین می تواند از این مزیت بهره مند شود ، زیرا کم هزینه بودن سفر و اقامت اوقات فراغت می تواند گردشگران بیشتری را به خود جلب کند. بازار سرمایه با فشارهای خاصی روبرو است. دلایل سقوط لیر ترکیه بسیار متفاوت است. این کشور در حال حاضر با تورم دو رقمی روبرو است. تورم در ماه جولای به 11.76 درصد رسید. نرخ بهره استراتژیک در حال حاضر 8.25٪ است. این رقم برای کسانی که می خواهند در لیره سرمایه گذاری کنند ، چندان جذاب نیست. کاهش 75 درصدی تعداد گردشگران خارجی از یک طرف و کاهش 14 درصدی صادرات باعث تشدید اوضاع شده است. مسئله دیگری که نگرانی عمومی را افزایش داده است سیاست خارجی ترکیه در زمان رجب طیب اردوغان است. ترکیه سالهاست که در یونان مدیترانه در یونان مدیترانه است. کشتی تحقیقاتی Oruc Reis که از هفته گذشته در جنوب جزیره رودس قایقرانی کرده است تا برای بنزین تحقیق کند ، در حال حاضر با پنج کشتی جنگی دریایی ترکیه همراه است. یونان این را نقض حاکمیت ارضی خود می داند.

در این میان ، اوضاع چنان بحرانی شده است که برخی حتی نگران جنگ بین ترکیه و یونان هستند. دو کشوری که عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند. علاوه بر این ، ترکیه درگیر چندین درگیری منطقه ای از جمله سوریه ، عراق ، لیبی و جمهوری آذربایجان است. دلار را تقویت کنید. با این حال ، این به نتیجه مطلوب نرسید. اردوغان تلاش می کند تا سقوط ارزش لیره را پایین بیاورد و می گوید: "چنین نوساناتی همیشه اتفاق افتاده است. حتی خواستار کاهش منافع استراتژیک شد.
با این حال ، به گفته کارشناسان ، افزایش نرخ بهره استراتژیک تنها راه برون رفت از بحران فعلی است. یک کارشناس آلمانی Commerzbank گفته است که اگر بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره استراتژیک خود را افزایش ندهد ، لیر ترکیه همچنان سقوط خواهد کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۹ ، ۰۰:۰۶
جواد هاشمی
جمعه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۴ ق.ظ

چرا تابستان کرونا کمتر نشد ؟

وزیر بهداشت با اشاره به خستگی جامعه پزشکی در پی وقوع کوید 19 ، وزیر بهداشت تأکید کرد: بزرگترین پاداش پزشکان و کادر پزشکی رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم است. سعید نامکی ادامه داد: "با هیچ معیاری نمی توان پزشکی کار مقایسه می شود بعضی اوقات وقتی صحبت از بازدید و تعرفه می شود ، خجالت می کشم. آیا می توان دقایقی را که برق قطع شده است مقایسه کرد و برخی از آنها زیر یک فشار سرد باقی مانده اند ، اما پزشکان و پرستاران این لباس های سخت در حالی که برخی از آنها پول دست و پا می زنند عرق می کنند. و این اندوه جارو؟ چگونه می توان چنین مواردی را با پول سنجید؟
وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: لحظه ای که همه فرار کردند ، این عزیزان ماندند و نشان دادند که آقایان در روزهای سخت اداره کشور هستند. دست شما را زانو می زنم و می بوسم و افتخار می کنم که در زمینه بهداشت چنین دوستان عزیز را دارم. آنچه به بیمار اجازه نمی دهد در بیمارستان سرگردان شود یا پیرمرد و پیرزنی را از ماشین جدا کند و آن را با یک جوان جایگزین کند و حتی او اجازه نداد که افغانها بدون کارت ماشین را ترک کنند. تلاش این جامعه پزشکی بود؛ جامعه ای از پزشکان ، پرستارها ، خدمتکاران و همه عزیزان که با هم کار کرده اند و این بزرگترین سرمایه اجتماعی ما است.
وی ادامه داد: وای بر کسانی که از این سرمایه قدردانی نمی کنند. امیدوارم حداقل با پیگیری پروتکل ها شاهد این قدردانی باشیم. همکاران من عاشق کارشان هستند ، اما امروز خسته شده اند. فکر می کردیم تابستان آرامتر داشته باشیم و سخت ترین روزها پاییز و همزمان کووید 19 و آنفولانزا بود اما ما این کار را نکردیم. من باز نمی کنم که چرا این اتفاق نیفتاد و آن را به آینده واگذار می کنم زیرا برخی صحبت ها باعث ایجاد شکاف اجتماعی می شود. بیشترین پاداش برای این عزیزان پیروی از دستورالعمل ها است.
وزیر بهداشت تأکید کرد: در این ایام محرم امیدوارم که مردم بیشتر با همکارانم همکاری کنند و اجازه ندهند که ظهور جدیدی این عزیزان را جلب کند. بگذارید برای این عزیزان برای روزهای دشوار دشوار پاییز قدرت و نیرو وجود داشته باشد. امیدوارم روزی دست به دست هم دهیم که این معضل زنان Cowwid 19 زن از کشور ما خارج شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۹ ، ۰۰:۰۴
جواد هاشمی
جمعه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۳ ق.ظ

کنکور 99 برگزار شد با چاشنی کرونا

به نظر نمی رسد امتحان ورودی سال 99 بدون حاشیه باشد. از تعویق و تکذیب دقایقی به تعویق افتادن دقیقه و کارزارها و اعتراضات داوطلبان برای لغو برگزاری آن تا دیروز که برگزاری آن با حاشیه ها و کلاهبرداری و انتشار عکس سؤالات آزمون ورودی همراه بود. پلیس فتا همچنین مداخله کرد و از بازداشت متهم که ادعا داشت با فروش جعل هویت تحت پوشش یک شخص با نفوذ سؤالات امتحان ورودی خبر می دهد ، خبر داد.
نتیجه گیری و تغییر چهره نامزدها
امسال ، وقتی امتحان ورودی مانند همه موارد از بحران تاج و تخت خواب گرفته شده است ، به احتمال زیاد کسی چهره خود را تغییر می دهد یا شخص دیگری را امتحان می کند. به خصوص که علی رغم نیاز به پوشیدن ماسک و تجهیزات محافظ و غیره ، می توانید تا حدودی خود را از چشم و مشاهدات مراقبین و غیره پنهان کنید.
یکی از اولین اخبار منتشر شده دیروز قبل از شروع رسمی آزمون ورودی ، این خبر با تیتر بود: "پلیس فتا وارد داستان تغییر چهره در آزمون ورودی و شناسایی متخلفین می شود" این خبر توسط سخنگوی سخنگوی اعلام شد سازمان سنجش آموزش کشور ، و وی گفت که پلیس FATA در پرونده ورود به جلسه تغییر چهره وارد کرده و همچنین برخی از متخلفین را نیز شناسایی کرده است. فاطمه زرینامینزی در پاسخ به تغییر چهره برخی افراد برای شرکت در امتحان ورودی ملی به جای کاندیداها ، گفت: این موضوع توسط پلیس فتا پیگیری می شود. "دکتر خدایی همچنین اعلام کرد که تعدادی از این افراد توسط پلیس شناسایی شده و برخی دیگر نیز در حال شناسایی هستند. اینها کلاهبرداری هایی است که پلیس پیگیری می کند." در خبرهای دیگر ، معاون اجتماعی پلیس فتاوی ناجا از دستگیری متهم خبر داد که با جعل هویت و مبدل کردن خود به عنوان یک فرد تأثیرگذار در زمینه امتحانات ورودی ، به بهانه فروش سؤالات امتحان ورودی در حال فریب نامزدها بود. این خبر توسط سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس ناجا فتوا در مصاحبه با فارس اعلام شد و وی ادامه داد: "ارزیابی ها یا مؤسسات و مدارس امتحانات ورودی داشتند و با جعل عناوین و هویت های آنها سعی در جعل نمود. نامزدها

وی گفت: "در این حالت ، یک جوان صفحه ای را با نام یکی از موسسات رسمی آزمون ورودی جعل کرد و خود را به عنوان شخصیت مهمی با مهندسی اجتماعی و طراحی دقیق گرافیک معرفی کرد و ادعا کرد سوالات امتحان ورودی ملی را می فروشد ؛ آنقدر با دقت عمل کرد که پرسشنامه را به گونه ای طراحی کرده بود که هشدارهای موجود در کتاب آزمون ورودی باعث شد مخاطبان باور کنند که کتاب سوالات آزمون ورودی باید اصلی باشد ؛ حتی متوجه شد که هشدارهای لازم درباره شیوع تاج نوشته شده است. روی کتابچه. "این شخص با جعل یک عنوان و هویت و جعل صفحه ای به نام یک نام تجاری و موسسه معروف در سه استان کشور به دروغ سؤالات امتحان ورودی را می فروخت ، که از نظر مختصات جغرافیایی نیز متفاوت بودند. "
سرهنگ پاشایی البته اظهار داشت: "خوشبختانه در مدت کوتاهی این فرد شناسایی و دستگیر شد ؛ اما چند نفر سوالات هر درس را از وی به یک تا شش میلیون تومان خریداری کرده بودند." متهم از شماره حساب اجاره استفاده می کرد. و سیم کارتهای متعلق به دیگران برای جلوگیری از شناسایی ، اما پلیس FATA توانست با کمک اطلاعات سایبری متهم را در یکی از استانهای مرکزی کشور به سرعت شناسایی و دستگیر کند. "وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با آگاهی بیشتر از طرف مردم ، امسال درصد موارد مربوط به کلاهبرداری در زمینه امتحانات ورودی نسبت به گذشته کاهش یافته است ، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از پرونده های پیگیری شده توسط پلیس فتا در روزهای اخیر در مردم بوده است.

 

یکی از شایع ترین و مکرر ماجراهای مربوط به کنکور ، بحث فروش یا پرسیدن سؤال است. امسال نیز خبرها و اتفاقات کمی رخ داده است. درست دیروز ، رئیس پلیس فتا استان سمنان اعلام کرد: "متهمی که اقدام به انتشار آگهی کاذب برای فروش 99 سؤال امتحان ورودی در فضای مجازی کرده بود ، با هوشیاری کارآگاهان پلیس FATA شناسایی شد." این خبر توسط مرکز اطلاع رسانی پلیس فتا به نقل از سرهنگ حسین صادقی ، رئیس پلیس فتا استان سمنان منتشر شده و به نقل از وی گفته است: آنها تبلیغی را برای فروش امتحانات نهایی و سؤالات امتحان ورودی در سال 1399 منتشر کرده بودند ، که با توجه به اهمیت موضوع ، پس از تحقیقات تخصصی و با هماهنگی مقام قضایی ، پرونده مقدماتی تشکیل شد و تحقیقات آن در دستور کار پلیس قرار گرفت. "بررسی صفحه تلگرام متهم و اقدامات تخصصی و پلیسی که توسط کارشناسان پلیس انجام شده ، مشخص شد که متهم از پلت فرم شبکه اجتماعی تلگرام برای ایجاد کانال جعلی و تبلیغ فروش سؤالات امتحان ورودی در فضای مجازی استفاده کرده است."
این مقام سایبری افزود: با توجه به حساسیت موضوع ، کارشناسان پلیس مشخصات متهم را بررسی و با اقدامات تخصصی و اطلاعاتی یکی از افراد مرتبط با این پرونده را شناسایی و در نهایت در یک اقدام پلیس با هماهنگی مقام قضایی این جرائم سایبری .او به همراه مدارک دیجیتالی جنایی بازداشت شده است. " سرانجام پرونده به اتمام رسید و به همراه متهم به دادسرا ارسال شد تا روند قضایی ادامه یابد. "

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۹ ، ۰۰:۰۳
جواد هاشمی
جمعه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۲ ق.ظ

آقای گل لیگ نوزدهم به دیاباته رسید

شیخ دیاباته ، مهاجم استقلال با 15 گل به ثمر رساند و به عنوان برترین گلزن نوزدهمین لیگ برتر فوتبال ایران شناخته شد. هفته پایانی لیگ نوزدهم فوتبال روز پنجشنبه برگزار شد و چهره های تیم دوم ، به لیگ دسته اول منتقل شد و در نهایت تیم های دارای سهمیه لیگ قهرمانان آسیا مشخص شدند.
علاوه بر عناوین تیم ، شیخ دیابت ، مهاجم خارجی استقلال نیز عنوان "آقای دروازه بان لیگ نوزدهم" را نیز دریافت کرد. دیابات پیش از بازی امروز مقابل Шахahin ، 13 گل برابر استقلالو به ثمر رساند ، اما در آخرین دیدار لیگ استقلال موفق شد دو گل دیگر به ثمر برساند تا با 15 گل در صدر جدول گلزنان قرار بگیرد.
مهاجم پیکان ، شهریار مقانلو نیز با 13 گل به ثمر رساند و دوم شد. علی علیپور از پرسپولیس و عیسی القطیر از صنعت نفت نیز 12 شکایت دریافت کردند.


اهداف 19 بازی لیگ برتر فوتبال ایران:

لیگ اول: رضا عنایتی - ابومسلم - 17 گل

لیگ دسته دوم: ادموند بزک - سپاهان - 13 گل

لیگ سوم: علی دایی - پرسپولیس - 16 گل

لیگ چهار: رضا عنایتی - استقلال - 20 گل

لیگ پنجم: رضا عنایتی - استقلال - 21 گل

لیگ ششم: مهدی رجب زاده (ذوباخان) و دانیل اولروم (ابومسلم) - 17 گل

لیگ هفتم: محسن خلیلی (پرسپولیس) و هادی اصغری (راه آهن) - 18 گل

لیگ 8: آرش برهانی - استقلال - 21 گل

لیگ 9: عماد رضا - سپاهان - 19 گل

لیگ ده: رضا نوروزی - فولاد - 24 گل

لیگ یازدهم: کریم انصاری فرد - سایپا - 21 گل

لیگ 12: سید جلال رفاهی - ملوان - 19 گل

لیگ سیزدهم: کریم انصاری فرد - تراکتورسازی - 14 گل

لیگ چهاردهم: لوسیانو آدینیو - تراکتورسازی - 20 گل

لیگ پانزدهم: مهدی طارمی - پرسپولیس - 16 گل

لیگ شانزدهم: مهدی طارمی - پرسپولیس - 18 گل

لیگ هفدهم: علی علیپور - پرسپولیس - 19 گل

لیگ 18: کلید راش استنلی (سپاهان) و لوسیانو پریرا (فولاد) - 16 گل

لیگ نوزدهم: شیخ دیابت - استقلال - 15 گل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۹ ، ۰۰:۰۲
جواد هاشمی