خبر سازان

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

شنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۹، ۰۶:۱۴ ب.ظ

اوضاع این روزهای بازار وحشتناک است

اگرچه همه بازارها در هفته دوم مرداد سقوط کردند ، عملکرد بازارها در هفته گذشته حاکی از آن بود که طلا ، سکه و دلار به روند صعودی خود بازگشتند ، اما شاخص کل بورس همچنان نزولی بود.
در همین حال ، نوسانات ارزی با سوءاستفاده از اقدامات ایالات متحده در رابطه با مکانیسم تحریک در هیئت آژانس انرژی هسته ای انرژی هسته ای ، اقدامات روانشناختی خود را آغاز کرده و سود خود را به دست می آورند. بنابراین ، کارشناسان معتقدند که بانک مرکزی باید در اسرع وقت نسبت به کنترل این اقدامات روانشناختی اقدام کند و از انتشار آنها به بازارهای دیگر جلوگیری کند ، دیدگاهی که توسط آلبرت باغزیان ، اقتصاددان و استاد اقتصاد دانشگاه تهران نیز مورد تأکید قرار گرفته است. ، در مصاحبه با شهروند.

بازارها در آخرین روزهای اوت
طلا در هفته آخر ماه آگوست پر سود ترین بازار بود. براساس داده های شبکه اطلاعات طلا ، سکه و ارز ، هفته گذشته قیمت هر گرم طلای 5 قیراط 1000 دلار افزایش یافت و معامله گران موجود در بازار فلز زرد در هفته گذشته مردادماه طلای خود را خریداری و فروختند که این رقم بود. 2.8 درصد گرانتر از هفته گذشته. هفته گذشته صدر جدول بازگشت بازار بود. آخرین نرخ ثبت معاملات طلا در هفته گذشته یک میلیون و یک هزار تومان در هر گرم را نشان می دهد. البته در بازار سکه و طلا ، معامله گران توجه بیشتری به بازار ارز و تحرکات آن در کانال یک هزار تومانی داشته اند ، با این حال برخی از کارشناسان معتقدند که بازگشت طلای جهانی بالاتر از 3000 دلار می تواند منجر به افزایش سرمایه گذاری شود در بازار سکه و طلا می شود. دلار برای نخستین بار از نیمه اوت ، در پایان هفته گذشته ، در کانال 1000 تومانی بسته شد. شاخص بازار ارز روز پنجشنبه با 4 تومان افزایش به 5 هزار تومان رسید. این رشد بازده هفتگی این ارز را به دامنه 2.8 درصد ثبت کرد و دومین بازار سودآور پس از طلا در هفته گذشته بود. با این حال ، کارشناسان عمدتا بر این باورند که چنین افزایش در بازار ارز نشان می دهد که بازار دیگر تا حدودی اخبار گشایش اقتصادی را هضم کرده است و به دنبال تسخیر قیمت هایی است که در اواسط ماه اوت به دست آمده است. سقف قیمت دلار در مرداد ماه حدود 1800 تومان بود و آنچه که این روزها در بازار ارز مشاهده می شود اینست که نوسان ساز ها به دنبال جاسوسی از تلاش های شاخص ایالات متحده برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل هستند تا شاخص نرخ ارز فعال تر شود.

سکه تمام بهار آزادی یکی دیگر از دارایی هایی بود که هفته گذشته شاهد بازدهی مثبت بود؛ این سکه در هفته آخر نوسانات محدودی را در کانال 4 میلیون و 3 هزار تومانی ایجاد کرد و نسبت به قیمت 2 میلیون و 3 هزار تومانی دو هفته پیش افزایش قیمت حدود 3 درصد داشت. این در حالی بود که سکه های چهار و نیم بر خلاف سکه ها ، بازده منفی را به همراه داشتند. کارشناسان می گویند با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی در دو روز اول هفته ، باید منتظر ماند و دید که چگونه فلز گرانبهای ملی هفته خود را آغاز می کند. به نظر می رسد بازار سکه در ابتدا به متغیرهای اقتصادی داخلی نگاه می کند ، گرچه متغیرهای غیر اقتصادی نیز در هفته آینده مورد توجه سرمایه گذاران است. اما بورس اوراق بهادار بدترین عملکرد را در بین سایر بازارها در هفته آخر مرداد داشته است ، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران هفته گذشته با افت 1 درصدی ارزش بسته شد ، افت بی سابقه ای در تاریخ این بازار شاخص کل در هفته قبل از 24 اوت در سطح یک میلیون هزار واحد بود که در هفته آخر مردادماه یک هزار واحد سقوط کرد و در سطح یک میلیون هزار واحد بود. براساس داده های سازمان بورس و اوراق بهادار ، شاخص کل بورس در هفته دوم مرداد 2.8 درصد سقوط کرد ، اما هفته گذشته سریع تر سقوط کرد و 5 درصد سقوط را به ثبت رساند. گفتنی است ، هفته گذشته از کاهش 12 درصدی به 168 میلیون و 822 هزار تومان و همچنین ارزش هر واحد با یک ، با کاهش بیش از 2 درصد نسبت به هفته قبل ، به 18 هزار و 314 تومان رسید . کارشناسان می گویند که برای معامله گران بورس سهام ، امتیاز 1.1 میلیون به عنوان یک پشتیبانی مهم بسیار مهم است. اگر بازار بتواند بالای این نقطه تثبیت شود ، فرصتی برای رشد مجدد خواهد داشت ، در غیر این صورت رکود دیگری می تواند منجر به بورس شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ شهریور ۹۹ ، ۱۸:۱۴
جواد هاشمی
شنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۹، ۰۶:۱۳ ب.ظ

هیجانات بورسی همچنان ادامه دارد

طبق شایعات ، نسبت کارگزاری در این هفته به 20 درصد افزایش می یابد. همانطور که مدیر نظارت بر بورس سازمان بورس و اوراق بهادار روز پنجشنبه گذشته به رسانه ها گفت: "ضریب تعدیل سهام در حساب تضمین مشتری اعتباری از 10٪ به 20٪ افزایش می یابد"؛ به گفته این مقام مسئول: "این فرمان روز شنبه اعلام می شود و از یکشنبه 2 شهریور اجرا می شود." ضریب تعدیل سهام در محاسبه ضمانت اعتباری مشتریان در واقع اصطلاحی است که برای اختصاص اعتبار برای خرید سهام به مشتریان خرده فروشان بکار می رود. گزارش شده که اکنون سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده است که این ضریب از دوم شهریور افزایش می یابد. براساس گزارشات ، پیش از تصمیم چند روز قبل سازمان بورس در خصوص افزایش ضریب تعدیل سهام ، مشتریان کارگزاری فقط در کارگزاری توانستند اعتبار نقدی حداکثر 10 درصد از سهام سهام خود را دریافت کنند ، اما از این پس حد ضریب اعتبار به 20٪ می رسد؛ به عنوان مثال ، اگر یک مشتری 100 میلیون سهم در کارگزاری A داشته باشد و تا امروز فقط قادر به دریافت 10 میلیون اعتبار نقدی برای خرید سهام از کارگزاری بود ، اما از این پس این مشتری می تواند تا 20 میلیون تومان اعتبار از وی دریافت کند. کارگزاری فعالان بازار سرمایه که اکنون چند هفته است که روزهای رستگاری در بورس کالا را تجربه می کنند و به دنبال تضاد رهبران اقتصادی در اجرای سیاست های بورس کالا ، از کاهش عجیب ارزش سرمایه خود تغذیه می شوند. خبر خوب برای افزایش تقاضا. سهم حداقل 30 تا 40 درصد پس از اصلاح ذکر شده است. با این حال ، برخی از مردم هنوز در تلاشند با این سؤال که این افزایش اعتبار چه تأثیری در بازار خواهد داشت و چه رنگی در پی اجرای تصمیم جنجالی دیگر منتظر چراغ های سالن شیشه ای است؟

با این حال بسیاری از تحلیلگران بازار مالی معتقدند که این اقدام سازمان بورس کالا به معنای تقویت سمت تقاضای خرید سهام توسط افرادی است که از روش خرید اعتبار برای سرمایه گذاری در بورس استفاده می کنند و این تقویت سمت تقاضا می تواند منجر به افزایش شود خرید سفارشات و افزایش قیمت سهام در بازار سرمایه اما به دلیل شکل گیری صف های فروش سنگین در هفته های اخیر و برخورد نادرست وزارت اقتصاد و نفت به بازار سرمایه یا حتی عدم پاسخگویی مسئولان در بی پروایی اخیر ، که با خسارات هنگفت سرمایه گذاران همراه بود. نگرانی های زیادی در مورد تأثیر این سیاست در بورس سهام از سهامداران جدید و حتی قدیمی وجود دارد. این نگرانی ها از این واقعیت تشدید می شود که از چهارشنبه هفته گذشته ، سه تصمیم مهم در مورد این بازار عناوینی را تهیه کرده است. یکی افزایش سهمیه صندوق های با درآمد ثابت ، دیگری افزایش نرخ تعدیل سهام در حساب های ضمانت اعتباری از 10٪ به 20٪ و در آخر معاملات همه سهام در یک زمان معین ، همه در شکل گیری یک روند غیر معمول در بازار سرمایه در روزهای اخیر در کنار سیاست های یک سقف و دو هوایی مسئولان در زمینه بورس کالا ، آنها مؤثر بوده اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ شهریور ۹۹ ، ۱۸:۱۳
جواد هاشمی