خبر سازان

۱ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۲ ب.ظ

بحران میانسالی در مردان

درباره بحران میانسالی در مردان اطلاعات کافی در دست نیست و اغلب این مرحله از زندگی یک مرد دست کم گرفته می شود. غالباً در مردان این دوره در حدود 43 سالگی اتفاق می افتد. این می تواند بین 3 تا 10 سال طول بکشد و حتی بیشتر از یائسگی در زنان است.

بحران میانسالی در مردان هنوز در میان متخصصان بحث برانگیز است و بیشتر آنها معتقدند که این امر به دلیل تغییرات هورمونی در بدن مردان است. بیمارانی که این مرحله را پشت سر می گذارند می توانند مورد تمسخر قرار گیرند ، اما حقیقت این است که غلبه بر این مرحله از زندگی مرد بسیار دشوار است.

حدود 20٪ از مردان قبل از 50 سالگی دچار بحران میانسالی می شوند. زنان می توانند تشخیص دهند که شوهرشان از طریق برخی از ویژگی های مشخصه خود این مرحله را پشت سر می گذارد:

مرد به شما می گوید از زندگی خسته شده است
اگر مشاهده کردید که شوهر شما بیشتر از کار خود شکایت می کند و نسبت به اتفاقاتی که در خانه شما رخ می دهد بی احساس است ، این ممکن است نشانه این باشد که او دچار بحران میانسالی شده است. بسیاری از مردان به اواسط زندگی خود می رسند و شروع به درک آنچه در زندگی خود کرده اند می کنند. در نتیجه این ارزیابی ، آنها ممکن است شروع به انجام فعالیتهایی کنند که تاکنون مختص آنها نبوده است. آنها حتی ممکن است شغل خود را ترک کرده و کارهایی را شروع کنند که تاکنون برای آنها معمول نیست.

تغییر در ظاهر
بسیاری از مردان میانسال در ظاهر خود تغییراتی ایجاد می کنند که می خواهند مانند 20 سالگی به نظر برسند. زنان باید نسبت به این تغییرات در ظاهر مرد هوشیار باشند ، زیرا علاوه بر اینکه نشانه بحران میانسالی است ، می تواند نشان دهنده رابطه خارج از ازدواج یک مرد باشد.


 
اکراه داشتن ارتباط صمیمی با شریک زندگی
وقتی بحران میانسالی رخ می دهد ، مردان ممکن است احساس افسردگی و عدم موفقیت کنند و این منجر به کاهش میل به صمیمیت با شریک زندگی صمیمی خود می شود. اگر این اتفاق افتاد ، سعی کنید به همسرتان اطمینان دهید و به او اطمینان دهید که تاکنون به موارد زیادی رسیده است که باید به آنها افتخار کند.

افزایش مصرف الکل
بسیاری از مردان احساس ناراحتی می کنند که نتوانسته اند به تمام اهدافی که از 20 سالگی تعیین کرده اند ، برسند. این می تواند باعث شود که آنها به طور فزاینده ای به الکل به عنوان راهی برای آرامش روی بیاورند. اما این راه حلی برای مشکلات نیست. اگر متوجه شدید شوهرتان بیشتر و بیشتر الکل مصرف می کند ، با او صحبت کنید و به او کمک کنید تا در این دوره سخت برای خود احساس تنهایی نکند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۰۰ ، ۲۳:۱۲
جواد هاشمی